procuration permanente en Israel

עד לאחרונה, אנשים שלא היו מסוגלים לטפל בעצמם (כגון, אנשים מבוגרים שסבלו מדמנציה או אנשים בעלי לקות שכלית, נפשית או גופנית) הוגדרו על פי החוק כאנשים “חסויים” ומונה להם אפוטרופוס באמצעות בית המשפט.

בחודש אפריל 2018 הוכנס תיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפורטרופוסות, ונקבעו הסדרים משפטיים, המבטאים תפיסה חברתית חדשה ביחס לאנשים עם מוגבלויות. הסדרים אלו מאפשרים לכל אדם, כל עוד הוא מסוגל וכשיר, לקבוע כיצד יראו חייו בעתיד, בעת שלא יהא מסוגל לקבל החלטות או לנהל את ענייניו.

אחד המנגנונים שהגדיר החוק הוא יפוי כח מתמשך. ביפוי כח כזה יכול אדם לקבוע מי יהיה בעתיד מיופה הכח שלו, באילו עניינים יקבל סיוע ועזרה ממיופה הכוח (רפואיים, אישיים ורכושיים), ומהם סמכויותיו של מיופה הכח בעניינים אלו. ביפוי הכח יכול האדם לפרט את רצונותיו האישיים באשר לניהול חייו בעתיד, ליתן הנחיות והגבלות בנושאים שונים שחשובים לו (למשל, האם ברצונו להמשיך להתגורר בביתו ולא לעבור לדיור מוגן או למוסד סיעודי, האם ברצונו להמשיך להעביר תרומות למוסדות וארגונים שונים או להעניק מתנות לרגל חתונה של בני משפחה קרובים וכד’).

יפוי הכח מופקד במשרדי האפוטרופוס הכללי עד לשעת הצורך, וניתן לשנותו ולבטלו בכל זמן, ובלבד שאותו אדם ממנה עדיין כשיר.

ניתן לקבל הסברים מפורטים ולערוך יפוי כח מתמשך רק אצל עורך דין שקיבל הכשרה מתאימה והוסמך על ידי משרד המשפטים לערוך יפוי כח כזה.

משרדנו הוסמך על פי החוק לערוך יפוי כח מתמשך.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1
שלום
Powered by